Komplexní informační servis
Ostrava - Městské informační centrum MIC Ostrava, o.p.s., bylo zřízeno v březnu 1996 jako první obecně prospěšná společnost v Ostravě. Zakladatelem je město Ostrava.
Činnost MIC se realizuje ve dvou základních oblastech:
- obecně prospěšné služby, které jsou bezplatné, např. informace o městě, firmách, lokalizace ulic apod. a
- služby doplňkové - placené, které se realizují na základě živnostenských listů.
Za dobu existence si získlalo stálé klienty, kteří zde nalézají informace o městě a nejbližším okolí. MIC Ostrava, o.p.s. částečně supluje činnost regionálního informačního centra. Dokonce některým zřizovatelům nových informačních center v regionu předává své KNOW-HOW.
Informační centrum se aktivně účastní propagačních a výstavních akcí cestovního ruchu v České republice a v zahraničí. Zapojilo se do mezinárodní iformační sítě Internet, kde jsou na adrese http://www.Ostrava.MIC.cz umístěny vlastní stránky MIC Ostrava, o.p.s., a to v jazyce českém, anglickém, německém, francouzském. V síti Internet se zcela pravidelně vyřizují dotazy týkající se Ostravy.
Platnost obrázku vypršela.
Služeb informačního centra v Ostravě jen za deset měsíců letošního roku využilo 46 288 klientů. K nejčastějším dotazům patří iformace o jednotlivých akcích (35 %), informace o Ostravě (29 %), tj. lokalizace firem, ulic apod..
Velký zájem je o předprodej vstupenek na akce pořádané v Ostravě a okolí. Návštěvníci též oceňují možnost počítačového prodeje vstupenek na akce v Praze a jiných městech České republiky, dokonce do Katovic.
Ostrava sice nikdy nebyla centrem turistického ruchu, avšak po celé historické období byla městem tranzitním, komerčním, výstavním a kulturním.
Nejnavštěvovanějšími dny v týdnu jsou proto všechny pracovní dny, menší zájem je v dny víkendové. Nejvíce návštěvníků MIC přichází mezi desátou a jedenáctou hodinou dopolední, což signalizuje, že lidé přijíždějí do Ostravy za nákupy, jednáním či na výstavy.
Městské informační centrum slouží zejména lidem zde žijícím. Na druhé straně zde každodenně zazní dotazy v cizím jazyce. Pracovníci MIC jsou schopni komunikovat v angličtině, francouzštině, němčině, polštině a ruštině.
Dagmar Kremzerová